Основні терміни інтернет-маркетингу: PPC, CPM, EPC, CTR, eCPC і ін.

  1. Pay Per Click (PPC, оплата за кліки)
  2. Pay Per Lead (PPL, оплата за ліди)
  3. Pay Per Sale (PPS, оплата за продажі)
  4. Терміни інтернет-маркетингу (інтернет-реклами)

При написанні статей в блозі постійно використовую різні позначення на кшталт CPA, EPC, CTR, які не всім можуть бути зрозумілі При написанні статей в блозі постійно використовую різні позначення на кшталт CPA, EPC, CTR, які не всім можуть бути зрозумілі. Тому спеціально для початківців користувачів вирішив провести невелику «роз'яснювальну роботу». Пам'ятається, я і сам колись плутався в певних інтернет-термінах, тим більше, коли навколо занадто багато різної інформації.

Раніше, в принципі, в рунеті особливо не було з чим розбиратися - більшість користувачів стикалося максимум з PPC і CTR. Зараз же активізувалося партнерки з оплатою за Ліди + все частіше в звітах почали використовувати показники EPC, eEPC (той же Adsense, наприклад). Загалом, саме час з усіма цими позначками познайомитися.

У середовищі інтернет-маркетингу та онлайн заробітку все користувачі діляться на рекламодавців (Advertiser) і Партнерів / Вебмастеров (Publisher). Перші продають в інтернеті свій товар або послуги, повністю контролюють процес їх замовлення, надання та оплати. Другі - займаються виключно просуванням продукту / сервісу, отримуючи при цьому певні комісійні винагороди. Залежно від варіантів співпраці (PPC, PPL, PPS) вебмастер може отримувати різні виплати. Розглянемо всі ці варіанти докладніше.

Pay Per Click (PPC, оплата за кліки)

У Pay Per Click грошову винагороду (фіксований або у відсотках) виплачується за кожен клік користувача за посиланням, банеру або продукту на сайті веб-майстра У Pay Per Click грошову винагороду (фіксований або у відсотках) виплачується за кожен клік користувача за посиланням, банеру або продукту на сайті веб-майстра. Це найпростіший і найпоширеніший варіант співпраці.

Вам достатньо заглянути в пошукову видачу Google або Яндекс, де ви можете побачити рекламні оголошення ( контекстну рекламу ), Що працюють за принципом Pay Per Click. Їх же можна у великій кількості спостерігати на різних сайтах в інтернеті, в тому числі і в моїх блогах. У контекстній рекламі від Google рекламодавці (Advertiser) використовують сервіс Adwords для залучення аудиторії, а вебмастера (Publisher), щоб заробляти на своїх сайтах, - реєструються в Adsense.

При роботі з Pay Per Click системами ви зустрінете інтернет-термін Cost Per Click (CPC, ціна за клік) - фіксована вартість або відсоток, що виплачуються за один клік. Ця цифра допоможе зрозуміти скільки ви зможете заробити в якості веб-майстра. Логічно, що ціна за клік менше ніж дохід у варіантах нижче (CPL, CPS), однак і заробляти на залученні трафіку простіше. В даному блозі можете знайти огляди різних партнерок з оплатою за кліки .

Pay Per Lead (PPL, оплата за ліди)

Ключове поняття в Pay Per Lead - Lead (Лід) - це якась подія, вчинене користувачем на сайті рекламодавця. До нього можна віднести: реєстрацію, вказівка ​​особистої інформації про себе, заповнення спеціальної форми / анкети / заявки, завантаження якоїсь програми і т.п. Тобто, по суті, лід - виконання необхідного від користувача дії.

Отже Pay Per Lead - варіант співпраці, коли партнер виходить виплату за кожен відбувся лід. Вебмастеру потрібно щоб відвідувач сайту не просто клікнув по цікавого банеру або посиланням, а був теоретично зацікавлений в даному продукті або послузі, оскільки комісійну винагороду буде виплачено тільки при виконанні певних умов (реєстрації, заповненні форми і т.п.)

Один із прикладів такої схеми - партнерка Admitad , Де веб-майстер отримує партнерські виплати за схемою Pay Per Lead. У спеціалізованій ігровий партнерке Gameleads зустрічаються більш «складні вимоги» - не просто реєстрацію користувача, а прокачування їм ігрових персонажів до певних рівнів. Можна поглянути на їх таблицю рекламних пропозицій (офферов), де все чітко розписано:

В колонках «Реєстрації» і «Дії», по суті, бачите показник Cost Per Lead (CPL) - суму коштів, яка виплачується за кожен успішний лід.

Pay Per Sale (PPS, оплата за продажі)

Комісійна схема Pay Per Sale, по суті, схожа на попередню і має на увазі виплату фіксованої суми або відсотка від продажу товару / послуги на сайті рекламодавця. Тобто вебмайстер отримує гроші за кожну покупку на відповідному сайті, куди приваблює відвідувачів.

Найпростіший приклад - заробіток на продажу DVD дисків (В партнерка інтернет-магазинів) - за кожен проданий диск вам належить 10-15% від його вартості. Ця цифра називається Cost Per Sale (CPS) - сума або відсоток доходу, що отримується за кожну продаж.

Наостанок також хочу сказати про ще один інтернет-термін - Cost Per Action (CPA) - це ціна (оплата), що встановлюється для будь-якої дії, скоєного користувачем, який був приведений вебмастером на сайт рекламодавця. Показник застосовується в обох моделях співробітництва - Pay Per Lead і Pay Per Sale. При цьому для PPL він розшифровується як Cost Per Action (оплата за дію), а в PPS - мається на увазі Cost Per Acquisition (оплата за придбання). Виходячи з цього можна сказати, що CPL і CPA є синонімами, хоча останній термін більш загальний.

Терміни інтернет-маркетингу (інтернет-реклами)

В інтернет маркетингу є набір спеціальних термінів, які використовуються для оцінки ефективності онлайн реклами. Пропоную деякі з них розглянути, тим більше, що вебмастера також з ними стикаються.

Impressions (перегляди або покази) - процес, коли банер, продукт, сторінка або посилання на сайті просто проглядаються відвідувачем. Від користувача при цьому не потрібно вчинення ніяких дій або кліків. Даний інтернет-термін часто зустрічається в банерній рекламі, коли рекламодавці вважають оплату за кількість показів. Модель подібного співробітництва називають Pay Per Impression.

Cost Per Thousand Impressions (CPM) - вартість оплати за 1000 показів (Impressions) посилання, банери або продукту рекламодавця на сайті веб-майстра. З точки зору ефективності інтернет-реклами краще орієнтуватися на показники PPC і PPL, хоча і оплата за покази може бути успішною. Як би там не було, головне завдання рекламодавця - згенерувати якомога більше лидов при найменших витратах. Альтернативним показником до CPM можна назвати Revenue Per Thousand Impressions (RPM) - оцінює той же, але з точки зору вебмастера, тобто позначає доход (Revenue), а не вартість (Cost).

Термін Click-Through Rate (CTR) найбільш активно використовується в інтернет-рекламі в PPC моделі. Він оцінює відсоток показів, які призводять до кліку. Обчислюється за формулою:

CTR = 100% * (Clicks / Impressions)

Наприклад, у вас CTR = 2%. Це означає, що на кожні 100 показів буде 2 кліка. Тобто, чим вище CTR, тим більше кліків по рекламі будете отримувати. За цим параметром «полюють» багато вебмастера, що працюють в Google Adsense . У звітах системи побачите свій CTR.

Також часто можна зустріти термін Conversion Rate (CR, конверсія), що визначає успішність сайту / сторінки в цілому. Він показує відсоток перейшли на сайт відвідувачів, які здійснили потрібні дії (заповнення форми, реєстрація, підписка). Формула розрахунку:

CR = 100% * (Кількість дій / Кількість відвідувачів)

Тобто, наприклад, якщо вказано, що CR заявок на оформлення кредиту на сайті = 7%, то це означає, що 7% відвідувачів з усіх виконують дану дію. По суті, якщо дії = кліки, то конверсія схожа на CTR.

У сфері інтернет-маркетингу і партнерських програм часто використовується термін Earnings Per Click (EPC). Не дивлячись на те, що дослівний переклад звучить як «заробіток з одного кліка», насправді в більшості випадків він означає дохід з 100 кліків (EPHC - Earnings Per One Hundred Clicks). Обчислюється за формулою:

EPC = (Commissions Earned / Clicks) * 100

Наприклад, ви працюєте з рекламодавцем, який платить $ 25 за оформлення кредиту. Всього на його сайт було відправлено 1000 відвідувачів, що дало вам 5 продажів. Разом виходить, загальний заробіток: 5 продажів * $ 25 = $ 125, а EPC = $ 125/1000 * 100 кліків = $ 12,5.

До речі, кілька разів я зустрічав інформацію, що для EPC можуть вважати не зиск з 100 кліків, а з 1000. В такому випадку показник EPC був би = $ 125.

Є партнерки, які відображають усереднене значення EPC за певний період: 7 днів, місяць, 3 місяці. Ви могли їх бачити на скріншоті статистики Gameleads вище або в прикладі нижче:

Ви могли їх бачити на скріншоті статистики Gameleads вище або в прикладі нижче:

Вам потрібно уважно почитати опис партнерської програми щоб зрозуміти як саме вважається показник EPC. Знаючи логіку обчислень, і маючи перед собою усереднені значення EPC, можете заздалегідь оцінити наскільки ефективно буде займатися тим чи іншим напрямком.

Інтернет-термін оффер означає «рекламна пропозиція» (варіанти співпраці) від партнерської програми. В рамах однієї CPA мережі, як правило, знаходиться безліч різних офферов для роботи.

Для зручності по офферу відображається певна статистика, параметри і т.п., детальніше про це можете дізнатися в статті про роботу в AdmitAd . В системі, до речі, використовується ще один показник - eCPC (Effective Cost per Click), про який хотілося б сказати.

Взагалі цей термін більше застосовується в інтернет-маркетингу і означає ефективну (середню) вартість кліка. На сайті metric-centric.com можна зустріти визначення:

While CPC is the actual price for each click when buying clicks, eCPC is a calculated metric that tells you what the CPC would have been if you bought clicks instead of impressions, actions etc.

Якщо показник CPC містить реальну ціну за клік при його покупці, то eCPC - обчислюється метрика, що показує який був би CPC, якби ви купували кліки замість показів і лидов. Обчислюється за формулою:

eCPC = Витрати / Кліки

Наприклад, рекламна кампанія обійшлася вам в $ 100, в результаті чого ви отримали 200 кліків, тоді eCPC = $ 0.5. Тобто вартість одного кліка = 0,5 долара. Я, якщо чесно, так і не вловив тонку грань між CPC і eCPC, вона якось залежить від методів закупівлі реклами (див. Нижче).

Як би там не було, в партнерці для заробітку AdmitAd eCPC означає середній заробіток з 1 переходу. Формула тут дещо інша:

eCPC = Заробіток / Кліки (трафік).

Даний показник eCPC дуже схожий на EPC. Якщо від 1000 кліків ви отримали 15 продажів по 250 рублів, то eCPC = (15 * 250) / 1000 = 3,75р. До речі, деякі партнерки можуть відображати значення eCPC зі 100/1000 кліків. Тому важливо почитати опис системи та дізнатися як вважається і що означає той чи інший показник.

Повертаючись, до термінів інтернет-маркетингу, публікую картинку з того ж metric-centric.com, де пораховані різні показники eCPM, eCPC, eCPA в залежності від методу рекламної кампанії.

com, де пораховані різні показники eCPM, eCPC, eCPA в залежності від методу рекламної кампанії

Якщо ви займаєтеся або збираєтеся зайнятися інтернет-маркетингом, то в цих всіх термінах, звичайно, доведеться розібратися. Для вебмайстрів все трохи простіше.